Sohbet Forum - Türkçe Forumlar ve Eğlence Forum Siteleri

SB Yönetim İletişim Sohbet Radyo Anasayfa

Geri git   Sohbet Forum - Türkçe Forumlar ve Eğlence Forum Siteleri > > >

Rastgele Günün Sözü:
Sohbet SB Mobil Uygulama



Kullanıcı Etiket Listesi


 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 17.10.16   #1
Kullanıcı Profili
Ahmet
 Ahmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Standart Bmw M3 Tarihi

Bmw M3 Tarihi


1986 yılında başlayan M3 fırtınası genel olarak baktığımızda klasik 3 serisinin BMW M departmanı tarafından tamamen elden geçirilerek her yönüyle performansa dönük bir hale getirilmiş versyonudur. 1986 yılından bu yana E30, E36, E46 ve E90/E92/E93 3-serilerinde bizlerle buluşan bu efsane ilk modelden bu yana standart modellere oranla çok daha güçlü çok daha iyi tepkilere sahip motorlarla geliştirilmiş yol tutuşa çok daha agresif bir görünüme aracın içinde ve dışında diğer standart modellerden farklı olarak bir çok noktasında M yani Motorsport departmanından esintilerle biz kullanıcıların beğenisine sunulan bir modeldir.

E30 M3



1986 yılında üretimine başlanan bu model o yılların E30 kasa 3 serisi baz alınarak üretilmiş bir model olmakla beraber 2.3 litre hacminde S14B23 motor koduna sahiptir. M10 kodlu 4 silindirli motor baz alınarak üretilen S14ün üst kapağı efsanevi M1 modelinden esinlenilerek üretilmiştir. Ayriyetten Prodrive,AC Scnitzer gibi birçok firmanın yarış takımlarında yer alıp DTM, Australian touring car serileri başlıca olmak üzere bir çok turnuvadada boy göstermiş bir modeldir.

E30 M3 ün üretilmesindeki en büyük etkenlerden birisi ise o yıllarda Grup A Touring Car yarışlarına girecek bir araç olması istenmesidirki çoğu otorite ise1983 yılında üretimine başlanan Mercedes Benz firmasının 190E 2.3 16v modeliyle rekabet için çıkartılmış bir araç olduğu söyler. Bu rekabetin en kızgın olduğu dönemlerde 2.5 litre hacmindeki S14 motorun tamamen yarış için hazırlanan versyonlarının atmosferik olarak 340bg ve üzeri güç üretebilecek kapasitede oluşuda daha o zamanlardan BMW’nin motor teknolojisi olarak ne kadar ilerilerde olduğunun kanıtıdır.

Yola çıkan ilk versyonlar 195bg güç üretmekteydi. Daha sonralarda satışa sunulan ve Kuzey Amerikaya satılmayan Evolotion modelleri revize edilmiş eksantrik timingleri ve arttırılan kompresyon değerleri ile 215bg güç üretir hale geldiler. İlerleyen zamanlarda ise sadece 600 adet üretilen Sport Evolution modellerinde motor hacminin 2.5 lireye çıkarılması ile birlikte üretilen güçte 238bg oldu. Bu modellerin haricinde 768 adet Cabrio modelide üretim bandından çıktı ve o yıllarda üretilmiş en hızlı 4 kişilik cabrio aracı olma ünvanıyla seriye bir başarı daha kattı.

Standart versyonlara göre görünüş olarakta birçok farkı bulunan E30 M3 özellikle şişkin çamurlukları ile o yıllarda çoğu kişinin gönlünde taht kurmuştur. Standart 3 serisi ile E30 M3 de aynı olan gövde parçaları ise sadece aracın kaputu ve tavanıdır. Ayrıca ön fren kaliperlerini de E28 5 serisi ile paylaşan araç Getrag marka 265/5 kodlu 5 ileri manuel şanzımana sahiptir. Ayrıca farklı son dişli oranlarına sahip olmakla beraber %25 oranında kilitli difransiyele sahiptir.

Ayrıca yukarıda belirttiğimiz modellerin haricinde Evolution modelleri baz alınarak üretilen Europa, Ravaglia, Cecotto, ve Europameister adlı özel renklerle ve kazanılan bazı başarıları simgeliyen iç mekan detayları ile üretilmiş özel modellerde mevcuttur.

Üretimi 1992 yılının başında son bulan araç 2004 yılında Sports Car International tarafından 1980 lerin en iyi spor arabaları listesinde 6.sıraya konmuştur. 2007 yılında ise EVO dergisi tarafından gelmiş geçmiş en iyi M modeli seçilen araç 2007 yılında Automobile Magazine tarafından gelmiş geçmiş en iyi 25 araba arasında kendine yer bulma şerefine erişmiştir.

Perfomans
• (2.3L-16v I4) - 195PS (192hp/143kW) − 0-62mph: 7.5 s. Son Sürat: 146mph (235km/h)
• (2.3L-16v I4) - 215PS (212hp/158kW) − 0-62mph: 7.0 s. Son Sürat: 149mph (240km/h)
• (2.5L-16v I4) - 238PS (235hp/175kW) − 0-60mph: 6.2 s. Son Sürat: 154mph (248km/h)

Önemli Başarıları
Şampiyonalar
• World Touring Car Championship; (1987)
• European Touring Car Championship; (1987 and 1988)
• British Touring Car Championship; (1988 and 1991)
• Italia Superturismo Championship; (1987, 1989, 1990 and 1991)
• Deutsche Tourenwagen Meisterschaft; (1987 and 1989)
• Australian Touring Car Championship; (1987)
Yarışlar
• Guia Race; (1987, 1988, 1991, 1992 and 1993)
• 24 Hours Nürburgring; 4 yıl üst üste(1989 – 1992)
• Spa 24 Hours; (1987, 1988, 1990 and 1992)

E36 M3



Şubat 1992 de tanıtılan ve aynı yılın kasım ayında showroomlarda yerini alan yeni model ilk kez sıralı 6 silindire sahip motor kullanılan M3 olmasıyla dikkat çeker. 286PS güce 305NM torka sahip olan bu M3 1994 yılına kadar sadece Coupe olarak satıldı. Ayrıca sağdan direksyonlu versyonlar ilk defa E36 M3 ile üretim bandındaki yerini aldı.

Ayrıca 1994 yılınca M3 GT adında bir Limited Edition model üretilmekle beraber British Racing Green rengi ile ünlendi ve 295Ps güç üreten 3litre hacminde motor ile satışa sunuldu. Bu özel modelden sadece 356 adet üretildi.

1995 yılının yazında Coupe ve Sedan modeller yeni 3.2 litre hacminde 321 hp güce sahip motora terfi etmekle beraber yeni modellerde yeni jantlar ve 6 ileri yeni şanzıman mevcuttu. Cabrio versyonlar ise bu yeniliklerle ancak 1996 yılının ilkbaharında tanışabildi.

Tüm E36 M3 modelleri firmanın Regensburg fabrikasında üretilmek üzere toplamda 46,525 Coupe 12,114 Cabrio 12,603 Sedan üretildi ve bu modellerin üretimleri Coupe modellerde Aralık 1997 Coupelerde 1998 sonlarında ve Cabriolarda ise Aralık 1999 da son buldu

US Spec

Amerikaya ithal edilen ilk E36 M3 1995 modeldi ve 3 litre hacminde 240Ps güce 305Nm torka sahipti (S50B30US) Bunun haricinde farklı süspansyonlara ve 6 saniyelik 0-100km hızlanmasına sahip olan model 5 ileri manuel veya otomatik şanzımana sahipti.


1996-1999 yılları arasında Amerikan versyonlardada motor hacmi 3.2 litreye çıkarıldı fakat güç yine 240Ps idi tork ise 320Nm olmuştu. Avrupa versyonları 6 ileri şanzımana terfi etmişken Amerikan versyonlar halen 5 ileri şanzımana sahipti. Ayrıca 1996+ model US M3 ler emme manifoldunun ufaltılmış olmasından ve elektronik aksamının daha karmaşık olmasından dolayı modifiye edilmektede zorluk çıkartan araçlardır. 1997 yılında Sedan 1998 yılında ise Cabrio üretimine başlanmıştır. Fakat 1998 de US Spec Sedan üretimi durdurulmuş Coupe ve Cabriolar ise 1999 yılına kadar üretim bandında kalmıştır.


US Spec M3 üretim rakamları ise 18,961 Coupe, 7,760 Sedan, 6,211 Cabriodan şeklindedir.



Özel Modeller

6 Adet özel model üretildi bunlar : the M3 Euro-Spec (Canadian Edition), M3 CSL, M3 GT, M3 GT-R, M3-R ve Imola Individual şeklindedir.

M3 Euro-Spec (Canadian Edition)

Bilindiği üzere Amerikaya ithalatın o dönemlerde çok masraflı olmasından dolayı üretim maliyetinin düşürülmesi amaçlanarak performans olarak kısıtlanan US spec M3 leri istemeyen Kanada ile anlaşıldıktan sonra 45 adet özel numaralandırılmış Euro Spec M3 özel olarak üretilip Kanadaya ithal edilmiştir. O dönemde 59,900 dolarlık fiyatıyla cep yakan ve bu fiyata klima forged hafifletilmiş jant, sunroof ve metalik boya bile dahil olmayan modeller söylenenlere göre 3 gün içinde satılmış. Bu araçların hepsinin 286Ps olduğunuda söylemekte fayda var.


M3 GT

Toplamda 356 adet üretilen bu modelin 50 adedi sağdan direksyonlu olup tamamı 1995 yılında üretilmiştir.

British Racing Green ve Mexico Green iç döşeme renk kombinasyonuylada ünlü bir modeldir.

M3 Evolution Imola Individual (M3 GT2)

Yine 200 adet Avrupa ve 50 adet sağdan direksyonlu üretilmiş olmakla beraber 321Ps gücünde motora sahiptir Imola kırmızısı dış renge ve İmola kırmızı iç döşeme rengine sahiptir. Ayrıca M3 GT modelindeki Bi-Plane arka kanada sahiptir. Ön tampondaki uzantılar ve elektrikli koltuklar da yine bu modelin birkaç özelliğidir.

M3-R

Sadece 15 adet üretilen bu özel model Avustralyada 1994 yılındaki Australian Super Production serisi için hazırlanmıştır tamamı son ayarlarının yapılması için Frank Gardner Racing’e yollanmıştır. Sahip olduğu 326Ps güç ile en güçlü E36 M3 olma ünvanına sahiptir. Ap racing debriyaj,4piston fren kaliperleri, AC Scnitzer egzantrikler, 3.25 oranlı diferansiyel ve M5 şaftı sahip olduğu birkaç özelliktir. Fabrika opsyon olarak Dencar imzalı Roll Cage sunmuştur. İç mekanda kaçıncı araç olduğunu yazan plaket mevcuttur.

M3 compact

1996 yılında ünlü alman otomobil dergisi Auto Motor und Sport’un 50. yılı için M departmanı tarafından özel olarak 1 adet üretilmiştir ve derginin haziran sayısında test edilmiş ve hakkında bir yazı hazırlanmıştır. Teknik olarak ve görünüş olarak standart bir E36 M3 ile aynı olmakla beraber dış rengi kırmızı iç döşemesi siyah alkantradır. 24M 5-doublespoke jantlara ve 4 çıkışlı egzosa sahip olmakla beraber kırmızı 4 nokta kemer alkantra kaplı direksyon be vites körüğü de sahip olduğu detaylardan birkaçıdır. Ayrıca ilginçtirki bilinmeyen bir sebepten dolayı araçta diğer E36 M3 lerden farklı olarak sis farları yoktur.


E46 M3

İlk olarak 2000 yılının ekim ayında otomobil dünyasına tanıtılan araç yeni S54B32 kodlu 3.2 litrelik 343Ps güce sahip motoru ile o güne kadar firmanın atmosferik ürettiği en güçlü sıralı yapıya sahip motor ünvanını almıştır.

İlk parti üretimi Laguna Seca Blue renginde banttan çıkmıştır. Ayrıca isteğe bağlı alınabilen SMG2 şanzımanı ilede gönüllerde taht kurmuştur. Bu şanzıman istenildiği taktirde direksyondaki elciklerden veya vites topuzundan debriyaj olmadan vites değiştirebilme imkanı sunmaktadır. Ayrıca yine bu modeldede 6 ileri manuel şanzıman mevcut olmakla beraber çevirdiği 8000rpm ilede BMW nin o güne kadar ürettiği en devirli motor olmuştur. Bunların yanı sıra 6 adet bağımsız gaz kelebeğine sahip olan motorun gaz kelebekleri elektronik olarak açılıp kapanmasıylada yine M3 tarihindeki ilklerdendir.

Ayrıca 333Ps gücündeki Amerikan versyonuyla artık hemen hemen güçleri aynı olan aracın tek farkı amerikan versyonlardaki ekstra katalitik konvertörüdür.

Performans
Yeni S54 kodlu atmosferik motor litre başına 100Hp den fazla güç üretmektedir.

Avrupa Versyonu
• 343hp (256kW; 348PS) @ 7900 rpm
• Tork: 365N•m (269lb•ft) @ 4900 rpm
• 0-60mph - 4.6 saniye manual, 4.7 saniye SMG, 5.1 saniye cabriolet
• 1/4Mile - 13.3 s @ 104mph (167.4km/h)
• Son Sürat: 185mph (298km/h)
• Skid Pad: 0.98g
US Versyonu
• 333 hp / 262lb•ft
• 0-60mph - 4.5/4.8 saniye Manual/SMG
• 1/4Mile - 13.3 s @ 104mph (167km/h)
• Son Sürat: 155mph (249km/h)
• Top Speed: 185mph (298km/h) limitör iptali ile fakat reel hız 176mph (283km/h)
• Skid Pad: 0.98g


M3 CSL ve M3 GTR olmak üzere 2 özel modelide mevcuttur. GTR modeli klasik sıralı 6 silindirli M3 anatomisinden farklı olarak 4 litre V8 motora sahipti pist versyonu 444hp üretirken yol versyonu 380hp üretmekte idi.

M3 CSL ise bilindiği gibi 1400 civarı bir üretim rak***** sahip olmakla beraber hafifletilmiş bir versyondur sahip olduğu carbon airbox ve egzos sistemindeki farklardan dolayı 360hp güce sahiptir. Karbon tavana alkantra yarış koltuklarına Alkantra direksyona karbon kapı panzotlarına ve orta konsola sahip araç 4.5 sn 0-100km hızlankması ile 360 modena ya çok dişli bir rakipti hemde neredeyse yarı fiyatına.


Ayrıca Amerikaya hiç CSL ithal etmiyen BMW oradaki kullanıcıları düşünerek 2005 yılında 4000 dolarlık fark karşılığında kullanıcılara Competition Pack adlı bir paket sunarak CSL modelindeki bazı özellikleri kullanıcılara sundu. Bunlar 19 inçlik CSL jantları, Kısa turlu CSL direksyon kutusu, M-track modu, CSL fren sistemi ki ön diskleri 13.6 inch ile 12.6 inchlik normal fren disklerinden biraz büyük ayrıca siyaha boyalı kaliperler alkantra vites topuzu direksyon ve el freni körüğü. Bunların yanında en güzel opsyon ise Competition Pack araç alanlar Interlagos mavisi rengide seçebilme şansına sahip oluyorlarki muhteşem bir renk.

E90/92/93 M3

2007 Cenevre otomobil fuarında sergilenen 4.jenerasyon M3 E60 M5 ve E63 M6 modellerindeki S80B50 kodlu motordan esinlenilerek üretilmiş S65B40 kodlu atmosferik 4 litre 420Hp güce 400Nm torka sahip 8500 devir çevirebilen bir V8 motora sahip. Önceki jenerasyondan %22 daha güçlü olan motor eski sıralı 6 silindirli motordan 15kg daha hafif. Standart olarak 6 ileri manuel şanzımana sahip olan araç ile opsyonel olarak yeni çift debriyajlı 7 ileri şanzımanı satın almakta mümkün. Bu yeni şanzıman saniyenin 0.1 inden daha hızlı vites değiştirebilme yeteneğine sahip. Bu sayede 0-100 km hızlanması manuel şanzımana sahip modele göre 0.2 sn daha hızlı. Ayrıca E46 M3 CSL den hatırlayacağımız Karbon tavan artık E92 M3 de standart ama yinede istek üzerine metal sunroof lu tavanı almak mümkün.


Performans
• 0-60mph: 4.5 - 4.6 saniye E92 Coupe/ 4.7 - 4.9 saniye E90 Sedan / 5.1 - 5.3 saniye E93 Convertible
• 1/4mile: 12.7 seconds @ 114.8mph (184.8km/h)
• Son Sürat: 161mph (259km/h) reel hız 155mph (249km/h) Limitör iptali ile 200mph (308kmh) DKG şanzımanda limitör iptali ile (320kmh)
• Skid Pad: 0.98 g
• Slalom: 71.4mph (114.9km/h)



İşlemler


Ahmet isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
 


Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Şu Anki Saat: 17:05

SohbetForum.ORG, en iyi Google Chrome ile dolaşılır.



SohbetForum.ORG Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
bir SohbetBurada markasidir. Sohbet Designed by core
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO v2.0.37 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Kuruluş: SohbetForum.ORG © 2010-2030
mobil sohbet sohbet mobil sohbet sohbet

İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan SohbetForum.ORG Forum, Haber ve Güncel Paylaşım Platformu Adresimizde 5651 Sayılı Kanun’un 8. Maddesine ve T.C.K’nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. SohbetForum.ORG sitesindeki konular yada mesajlar hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler için iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde SohbetForum.ORG yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.